چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

  • صفخه اصلی
  • >
  • همه
  • >
  • چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

تاکنون این سؤال برای شما هم به وجود آمده است که چگونه می‌توان شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب نمود؟ شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که این مسئله چندان اهمیت نداشته باشد و از هر نوع شیرآلاتی می‌توان برای مکان‌های مختلف در ساختمان استفاده کرد. اگر صرفاً با یک دید حداقلی برای راه افتادن کار به این قضیه نگاه کنیم، این برداشت صحیح است؛ اما واقعیت این است که مسئله دکوراسیون طراحی داخلی امروز جایگاه بسیار مهمی در انتخاب وسایل برای مکان‌های مختلف پیداکرده است. به همین جهت لازم است توجه داشته باشیم که رعایت نکات انتخاب شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف می‌تواند کمک بسیار زیادی به ایجاد دکوراسیون خاص و زیبا در یک محیط کند.

بیشتر بخوانید : نکات مهم برای خرید لوله نیوپایب را بشناسید

چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

نکته مهم در خصوص انتخاب شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف این است که باید هماهنگی بین اجزای مختلف تشکیل‌دهنده دکوراسیون محیط وجود داشته باشد. شیرآلات در حالت حاضر در دو مدل اصلی کلاسیک و مدرن تولید می‌شوند و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال اگر محیط یک آشپزخانه به‌صورت کلاسیک طراحی‌شده است، نباید با انتخاب شیرآلات مدرن، نظم حاکم بر فضای آشپزخانه را با اختلال مواجه کنیم. با افزایش تنوع تولید شیرآلات در بازار، گزینه‌های پیش روی مصرف‌کنندگان نیز افزایش پیداکرده است و به همین دلیل باید در خصوص مدل‌های مختلف شیرآلات و کاربردهای هرکدام آگاهی کافی داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب درستی برای فضاهای مختلف داشته باشیم.

بیشتر بخوانید : اصلی‌ترین موارد تفاوت شیرآلات کلاسیک با شیرآلات مدرن در چیست؟

چه شیرآلاتی برای آشپزخانه‌ها مناسب هستند؟

بخش‌های مختلفی در یک ساختمان مسکونی قرار دارد که در شیرآلات در آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها، آشپزخانه است. اهمیت دکوراسیون آشپزخانه منازل در طول چند سال اخیر بسیار بیشتر شده است و تجربه نشان داده است که مردم حاضرند هزینه نسبتاً بالایی برای دکوراسیون آشپزخانه خود بپردازند. چند نکته مهم در خصوص شیرآلات مناسب برای آشپزخانه وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : تاسیسات ساختمانی و انواع

هماهنگی سبک شیرآلات با سبک دکوراسیون آشپزخانه

نکته اول که باید در نظر گرفت این است که سبک شیرآلات با سبک آشپزخانه سازگار باشد. معمولاً انتخاب شیرآلات در مراحل پایانی تکمیل دکوراسیون آشپزخانه صورت می‌پذیرد. بنابراین می‌توان با خیال آسوده نسبت به انتخاب شیرآلات مناسب اقدام نمود. در همین راستا انواع شیرآلات موجود در بازار ازنظر سبک را می‌توان به موارد زیر تقسیم نمود:

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد لوله و اتصالات آذین لوله

1- شیرآلات کلاسیک: شیرآلات کلاسیک، همان شیرهای قدیمی هستند که معمولاً از دو دستگیره تشکیل می‌شدند و یکی مربوط به آب گرم و دیگری مربوط به آب سرد بود. این دسته از شیرآلات درگذشته تقریباً در تمام خانه‌ها یافت می‌شد. باعرضه شیرآلات مدرن و اهرمی استفاده از این شیرها کمی کاهش پیداکرده است؛ اما هنوز جایگاهی برای خود در بازار حفظ کرده‌اند. برندهای مطرح تولیدکننده شیرآلات ساختمانی در کشور در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا طراحی‌های خاص و منحصربه‌فردی از این گروه از شیرآلات کلاسیک را روانه بازار کنند که در این مسیر موفق بوده‌اند و شیرآلات کلاسیک بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای تولید و عرضه‌شده‌اند. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما کلاسیک است و از کابینت‌ها و پرده کلاسیک برای آشپزخانه استفاده می‌کنید، شیرآلات کلاسیک انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما هستند.

سایر مقالات
فلنج و کاربردهای آن

بیشتر بخوانید : لوله پلیکا فشار قوی

2- شیرآلات مدرن: در ادامه بحث از شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف نوبت به معرفی سبک شیرآلات مدرن می‌شود. هم‌زمان با افزایش اهمیت مسئله صرفه‌جویی در آب، تولیدکنندگان مختلف اقدام به تولید سبک جدیدی از شیرآلات نمودند که تحت عنوان شیرآلات مدرن شناخته می‌شوند. این دسته از شیرآلات در مدل‌های مختلفی از شیرهای اهرمی، چشمی و … در بازار عرضه می‌شوند. درصورتی‌که سبک آشپزخانه شما مدرن است، استفاده از شیرآلات سبک مدرن گزینه عاقلانه‌تری به‌حساب می‌آید.

جنس شیرآلات آشپزخانه

کروم، نیکل، نیکل براق، برنج جلا داده‌شده، برنز روغن‌کاری شده، فولاد سفید، سیاه و ضدزنگ برخی از ‌مهم‌ترین متریال‌هایی به شمار می‌روند که برای تولید انواع شیرآلات ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برنز معمولاً برای تولید شیرآلات کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد. عمده شیرآلات سبک مدرن نیز از فولاد ضدزنگ یا استیل تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید : تفاوت لوله پوش فیت و لوله پلیکا

طراحی بدنه و دستگیره مناسب برای شیرآلات آشپزخانه

در سال‌های اخیر مسئله افزایش کاربری شیرآلات آشپزخانه موردتوجه تولیدکنندگان قرارگرفته است. شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف از پیکره یکسانی برخوردار نیستند. معمولاً در طراحی شیرآلات آشپزخانه، علمک آن را بلندتر در نظر می‌گیرند. به‌این‌ترتیب مجموعه فضای سینک ظرف‌شویی توسط شیرآلات پوشش داده می‌شود. برخی شیرآلات جدید نیز هستند که عملک آن‌ها به‌راحتی جدا می‌شود و به‌نوعی کارکرد شلنگ را دارد. البته انتخاب این شیرآلات کاملاً یک مسئله سلیقه‌ای به شمار می‌رود. اما حتماً باید توجه داشته باشید که علمک شیرآلات آشپزخانه نباید کوتاه باشد.

چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

دستگیره‌های شیرآلات نیز از تنوع زیادی برخوردار است. شیرآلات کلاسیک با دو دستگیره، شیرآلات مدرن با یک اهرم یا شیرآلات چشمی و لمسی به‌عنوان مدل‌های مختلف شیرآلات مناسب برای آشپزخانه به شمار می‌روند.

محل نصب شیرآلات آشپزخانه

برای نصب شیرآلات در آشپزخانه چند گزینه پیش روی شما است که عبارت‌اند از:

سایر مقالات
لوله و اتصالات و موارد استفاده از آن در ساختمان

بیشتر بخوانید: شیر گازی و شیر قفلی

1- سینک ظرف‌شویی: بسیاری از مواقع شیرآلات به سینک ظرف‌شویی متصل هستند. این مسئله در تنظیم دکوراسیون سینک و شیر مؤثر است اما با توجه به سبک سینک ظرف‌شویی انتخاب نوع شیرآلات محدود می‌شود.

2- کانتر: شیرآلات به‌جای سینک مستقیماً بر روی صفحه‌ی کانتر نصب می‌شوند. اگر سینک شما زیر کانتر نصب‌شده، شما این انتخاب رادارید که شیر آب را مستقیماً بر روی کانتر نصب کنید. در این مورد پشت شیر فضایی بیش از یک انگشت برای تمیز کردن قرار دهید.

بیشتر بخوانید : خرید لوله آهنی

3- دیوار: برخی شیرآلات آشپزخانه مستقیم به دیوار متصل می‌شوند. این مسئله موجب می‌شود که فضای بیشتری در کانتر و سینک آزاد باشد. اما در هنگان نصب این نوع شیرآلات باید توجه داشت که سینک و شیر در موقعیت مناسبی نسبت به هم قرار داشته باشند. همچنین دیوار باید از عایق حرارتی مناسبی برخوردار باشد تا در فصل سرمای موجب یخ زدن آب و در فصل گرما موجب داغ شدن آن نشود.

انتخاب شیرآلات مناسب برای سرویس بهداشتی

در ادامه بحث در خصوص شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف نوبت به یکی دیگر از بخش‌های ساختمان‌ها ریال یعنی سرویس بهداشتی می‌رسد. در سرویس‌های بهداشتی معمولاً دو نوع شیرآلات تعبیه می‌شوند که یک مورد برای توالت و دیگری برای روشویی است. باید توجه داشته که هماهنگی درستی میان این نوع شیرآلات وجود داشته باشد.

بیشتر بخونید : لوله آهن گالوانیزه

انتخاب شیرآلات کلاسیک برای سویش بهداشتی کار چندان عاقلانه‌ای نیست. علاوه بر عدم رعایت نکات بهداشتی، موجب هدر رفتن مقدار زیادی آب می‌شود. شیرآلات اهرمی برای توالت و شیرآلات چشمی یا لمسی برای روشویی بهترین انتخاب است. در انتخاب شیرآلات بهداشتی باید توجه داشت که استانداردهای لازم در تولید شیر رعایت شده باشد. در زمان خرید شیرآلات حتماً به علامت استاندارد که روی بسته‌بندی شیر درج‌شده توجه کنید. علامت استاندارد در تولید شیرآلات نشان‌دهنده رعایت موازین خاصی است که در خط تولید کارخانه رعایت می‌شود. یکی از اطلاعاتی که استاندارد بودن شیرآلات به ما ارائه می‌دهد، درصد کنترل‌شده عناصر مضر و سرطان‌زایی مثل سرب و آنتیموان و استفاده از فلز برنج مرغوب است.

بیشتر بخوانید : لوله و اتصالات و موارد استفاده از آن در ساختمان

برای حمام کدام نوع شیرآلات گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود؟

در ادامه بحث از انتخاب شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف به حمام می‌رسیم. مسئله تنظیم دمای آب در حمام همواره به‌عنوان مهم‌ترین چالش و دغدغه برای مصرف‌کننده به شمار می‌رود. به همین دلیل تولیدکنندگان شیرآلات حمام روی این مسئله تمرکز زیادی کردند. در سال‌های اخیر شیرآلات لمسی و الکترونیکی تولیدشده است که به‌راحتی امکان تنظیم دمای آن‌ها روی یک عدد خاص مهیا شده است. البته قیمت این دسته از شیرآلات بسیار بالا است و به همین دلیل هنوز جایگاه ویژه‌ای در بازار به خود اختصاص نداده‌اند.

سایر مقالات
تهویه مطبوع ، از گذشته تا امروز

بیشتر بخوانید : خرید شیرآلات

چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

نکته دیگری که در حمام موردتوجه قرار می‌گیرد. مسئله نصب شیرآلات و دوش حمام است. اگر فضای حمام کوچک باشد، می‌توان با نصب شیرآلات توکار از فضای حمام به‌طور بهینه استفاده نمود. شیرآلات توکار مزایای زیادی دارند ازجمله این‌که فضای کمی اشغال می‌کنند و نیاز به نظافت چندانی ندارند. اما در صورت خراب شدن این دسته از شیرآلات دردسرهای زیادی برای تعمیر آن‌ها متوجه ما خواهد شد. در انتخاب شیرآلات حمام برای رسیدن به دکوراسیون مناسب باید نسبت به رنگ شیرآلات و بدنه حمام حساس باشیم.

شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف عمومی چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

انتخاب شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف عمومی مانند آب‌خوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی نیز تابع چند نکته مهم است که عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید : خرید لوله پلیکا

– به دلیل رعایت مسئله بهداشت عمومی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده از شیرآلات چشمی در مکان‌های عمومی بهترین و مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

– فولاد ضدزنگ به‌عنوان بهترین متریال برای تولید شیرآلات مورداستفاده در مکان‌های عمومی به شمار می‌رود.

خرید شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف در بازرگانی کشیشی

بازرگانی کشیشی باسابقه بیش از 50 سال فعالیت درزمینهٔ فروش انواع تجهیزات تأسیسات مکانیکی در کشور فعالیت می‌کند. مجموعه‌ای از برترین و باکیفیت‌ترین محصولات برندهای ایرانی تولیدکننده انواع تجهیزات تأسیسات مکانیکی در بازرگانی کشیشی گردآوری‌شده است و می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف باید موردتوجه قرار دهید، عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید : روش‌های جرم‌زدایی از انواع شیرآلات

– نباید به‌هیچ‌عنوان در تولید پوسته داخلی شیرآلات که در تماس مستقیم با آب هستند، از سرب و آلیاژ‌های خطرناکی مانند آن استفاده شود. چراکه این مواد بعد از گذشت مدتی وارد آب می‌شوند و این مسئله یک موضوع خطرناک است و برای سلامتی مصرف‌کنندگان یک تهدید جدی به شمار می‌رود. آلیاژ برنج به‌عنوان بهترین آلیاژ برای تولید پوسته داخلی شیرآلات به شمار می‌روند.

چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

– مسئله آب‌کاری شیرآلات پارامتر مهم دیگری است که باید هنگام خرید انواع شیرآلات موردتوجه قرار دهید. اگر آب‌کاری به‌خوبی انجام شود، عمر مفید شیرآلات نسبت به حالت عادی چندین سال افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید : شیرآلات شودر

– مسئله صرفه‌جویی در مصرف آب را به‌عنوان یک نکته مهم دیگر در خرید شیرآلات در نظر داشته باشید.

– مسئله سهولت در نصب و تعمیرات شیرآلات را نیز به‌خوبی مدنظر داشته باشید. گاهی اوقات برخی شیرآلات نصب بسیار پیچیده‌ای دارند و این مسئله دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت. همچنین تعمیر و نگهداری شیرآلات نیز باید به‌سادگی امکان‌پذیر باشد.

سایر مقالات
شیر پیسوار و کاربرد آن

– مسئله مهم بعدی در هنگام خرید شیرآلات، تمیز کردن آن‌ها است. برخی شیرآلات خیلی سخت تمیز می‌شوند و بعد از مدت کوتاهی لکه‌های زیادی روی آن‌ها به وجود می‌آید که موجب می‌شود ظاهر نامناسبی پیدا کنند.

برندهای مختلف شیرآلات موجود در بازرگانی کشیشی

بازرگانی کشیشی مجموعه‌ای باکیفیت‌ترین شیرآلات برندهای ایرانی را عرضه می‌کند. برای انتخاب شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف می‌توانید صورت اینترنتی نسبت به قیمت لحظه‌ای هر یک از برندهای موجود در سایت بازرگانی کشیشی اطلاع حاصل کنید. برندهای برتر تولیدکننده شیرآلات در فروشگاه اینترنتی بازرگانی کشیشی عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید : خرید لوله پوش فیت

شیرآلات شودر

شیرآلات شودر، از سال 1370 درزمینهٔ تولید و عرضه شیرآلات بهداشتی باهدف خلق محصولات باکیفیت و کسب رضایت مشتریان داخلی و خارجی، با تکیه و توجه به تمام جزییات، مانند دوام و زیبایی و دانش مهندسیِ مطابق با فناوری روز دنیا، آغاز به فعالیت نمود. در حال حاضر یکی از برترین برندهای ایرانی فعال در حوزه شیرآلات به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید : شیر پیسوار و کاربرد آن

شیرآلات راسان

استفاده از تکنولوژی‌های برتر در تولید، وجود دستگاه‌های هوشمند، استفاده از مواد اولیه مرغوب، استفاده از مشاوران و کارشناسان مجرب، بازدید دوره‌ای کارشناسان اداره استاندارد، رعایت اصول استانداردهای ISO و استانداردهای بهداشت محیط باعث شده است که خروجی کارخانه راسان فقط شیرآلات باکیفیت و مرغوب باشد.

چگونه شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف را انتخاب کنیم؟

شیرآلات کاویان

برند کاویان نیز یکی از برندهای قدیمی فعال در حوزه تولید شیرآلات در کشور است که سابقه آن به سال 1368 برمی‌گردد. استفاده از دانش متخصصان داخلی در کنار تکنولوژی‌های روز دنیا باعث شده است که شیرآلات کاویان به یکی از برندهای مطرح و محبوب در بازار ایران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : خرید لوله و اتصالات ساختمانی

کلام پایانی

در این مقاله به‌طور مفصل به نکاتی که برای انتخاب شیرآلات مناسب برای فضاهای مختلف باید در نظر گرفته شود، آشنا شدیم. شیرآلات مختلف در بازار عرضه می‌شوند و هرکدام قابلیت‌ها و کاربردهای خاصی دارند. با خرید از بازرگانی کشیش می‌توانید از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید و تجربه یک خرید خوب باقیمت مقرون‌به‌صرفه را داشته باشید. در بازرگانی کشیشی تلاش همکاران ما بر آن است تا برای راحتی کار شما قیمت محصولات مختلف به‌صورت لحظه‌ای در سایت ثبت شود. همچنین در صورت نیاز به مشاوره برای خرید محصولات موردنظر خود می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات