خرید لوله پوش فیت

آنچه لازم است قبل از خرید لوله پوش فیت بدانید

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد، مجموعه نکاتی است که شما را در خرید لوله پوش فیت راهنمایی خواهد کرد. خرید لوله برای مصارف صنعتی یا ساختمانی یک کار تخصصی است که نیاز به تجربه و دانش کافی دارد.

به همین دلیل لازم است تا قبل از آن‌که اقدام به خرید لوله پوش فیت کنید، آگاهی لازم در خصوص مشخصات فنی و فیزیکی این لوله‌ها به دست بیاورید. در ادامه ابتدا مقدمه‌ای درباره اهمیت مسئله لوله‌کشی در ساختمان مطرح می‌کنیم و در ادامه به بررسی مشخصات کامل و مفصل لوله پوش فیت می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت سیستم لوله‌کشی در ساختمان

در بین متخصصان صنعت ساختمانی این جمله معروف است که اگر سیستم لوله‌کشی یک ساختمان به‌درستی طراحی و اجرانشده باشد، آن ساختمان به‌هیچ‌وجه قابل سکونت نخواهد بود. حیاتی‌ترین اقداماتی که در هر ساختمان انجام می‌شود وابسته به سیستم لوله‌کشی ساختمانی است.

ه‌عنوان‌مثال آب آشامیدنی، آب بهداشتی در حمام و سرویس بهداشتی، مصرف گاز برای گرمایش و پخت‌وپز و برخی از کاربردهای سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها کاملاً نیازمند سیستم لوله‌کشی است. فرقی نمی‌کند ساختمانی که بناشده است چه میزان به روز و زیبا طراحی‌شده باشد، بدون سیستم لوله‌کشی مناسب قابل سکونت نخواهد بود.

قدمت سیستم‌های لوله‌کشی به زمانی بازمی‌گردد که انسان رو به زندگی یکجانشینی آورد. رد پای سیستم‌های لوله‌کشی در آثار باستانی مرتبط با 3000 سال پیش از میلاد مسیح پیداشده است.

در طول زمان سیستم‌ها و روش‌های لوله‌کشی دچار تغییر و تحولات گسترده‌ای شده‌اند تا شرایط امروزی حاصل‌شده است. سیستم‌های لوله‌کشی به دو صورت روکار و توکار اجرا می‌شوند که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. مهم‌ترین نکته مثبت درباره لوله‌کشی روکار عبارت است از آشکار شدن سریع هرگونه مشکل ناشی در نشتی در لوله‌ها که موجب می‌شود ساکنان به‌سرعت متوجه این قضیه شوند و اقدام به تعمیر لوله‌ها نمایند.

همچنین تعمیر لوله‌های روکار به‌مراتب راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌پذیرد و هزینه کمتری روی دست ساکنان ساختمان باقی می‌گذارد.
حالا این سؤال پیش می‌آید که با توجه به مزایای بی‌شمار لوله‌کشی روکار، چرا باید به سراغ روش توکار برویم؟ پاسخ به این سؤال به مسئله دکوراسیون ساختمان‌ها برمی‌گردد. از دید مهندسان مکانیک اگر سیستم‌های لوله‌کشی به‌صورت روکار اجرا شوند، محاسن بسیار زیادی را به همراه خواهند داشت؛ اما نظر مهندسان معماری و عمران در ساختمان‌سازی نسبت به سایرین ارجحیت دارد.

تصور کنید که در یک ساختمان مسکونی، همه لوله‌ها به‌صورت روکار اجرا شوند. این کار باعث می‌شود تا ظاهر بسیار نامناسبی برای ساختمان به وجود بیاید. به همین دلیل در ساختمان‌سازی گزینه اول برای اجرای سیستم لوله‌کشی، به‌صورت توکار است.

در کنار آن مسائل ناشی از هزینه‌های بیشتری که باید برای تعمیر و نگهداری لوله‌ها صرف شود نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

تا اینجا آشنایی مقدماتی بااهمیت لوله‌کشی در ساختمان‌ها پیدا کردیم. در ادامه به بررسی نکاتی که پیش از خرید لوله پوش فیت لازم است بدانید، می‌پردازیم.

لوله پوش فیت چیست؟

پوش فیت به‌نوعی سیستم لوله‌کشی در ساختمان گفته می‌شود که اتصالات آن‌ها نسبت به انواع دیگر لوله‌ها بسیار راحت‌تر است. از سیستم لوله‌کشی پوش فیت در اجرای سیستم فاضلاب ساختمان‌ها استفاده می‌شود. دلیل آسان بودن اتصال این نوع لوله‌ها به یکدیگر آن است که نیازی به استفاده از چسب‌های خاص یا جوشکاری برای متصل کردن آن‌ها به یکدیگر نیست بلکه در انتهای لوله‌های پوش فیت نوعی سوکت طراحی‌شده است که لوله‌ها به‌وسیله آن‌ها به هم متصل می‌شوند.

درگذشته بیشتر از لوله‌های فلزی یا بتنی در اجرای سیستم‌های فاضلاب ساختمانی استفاده می‌شد اما با تولید لوله‌های پوش فیت و با توجه به خواص فیزیکی مناسبی که از خود به نمایش گذاشت، رفته‌رفته جایگاه ویژه‌ای در اجرای سیستم‌های فاضلاب به دست آورد.

با توجه به اینکه لوله‌های فاضلاب نقش مهمی در صنعت و پروژه‌های ساختمانی دارند، باید با دقت و شیب مناسبی نصب شوند. به همین دلیل خرید لوله پوش ‌فیت از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سیستم‌های فاضلاب به شمار می‌آید.

در تولید لوله‌های پوش فیت از مواد اولیه‌ ویژه‌ای استفاده می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که از انعطاف‌پذیری مناسبی برای برخوردار شوند. شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که لوله‌های پی‌وی‌سی یا پلیکا نیز دارای این خاصیت هستند اما چرا لوله پوش فیت به آن‌ها ترجیح داده می‌شود؟

ر پاسخ باید به این نکته اشاره‌کنیم که میزان انعطاف‌پذیری لوله پوش فیت بیشتر از لوله‌های پلیکا است و به همین دلیل بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته در ادامه در خصوص تفاوت‌های میان لوله پوش فیت و لوله پلیکا اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

لوله پوش فیت در برابر ضربه نیز از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. یکی دیگر از خصوصیات مهمی که لوله‌های سیستم فاضلاب باید دارا باشند، مقاومت بالا در برابر خوردگی است. به دلیل اینکه معمولاً جریان سیال در خطوط فاضلاب دارای خواص اسیدی یا قلیایی هستند؛ بنابراین لوله‌ها باید در برابر خوردگی ناشی این مواد مقاومت کنند و به همین دلیل لوله‌های پوش فیت گزینه‌های مناسبی برای استفاده در سیستم لوله‌کشی به شمار می‌روند.

سایر مقالات
آشنایی با لوله سفید شاخه‌ای و کاربردهای آن‌ها

همان‌طور که گفته شد، نصب این لوله‌ها بسیار آسان بوده و ازآنجایی‌که نیاز به جوش و اتصالات خاصی نمی‌باشد، هزینه و زمان اجرای آن‌ها به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد. همین ویژگی سبب شده است امکان نشتی در این‌گونه لوله‌ها به صفر برسد.

به‌طورکلی خرید لوله پوش فیت در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و تقریباً تمام سیستم‌های فاضلاب ساختمانی در حال حاضر به کمک این لوله‌ها اجرا می‌شوند. در ادامه با این لوله بیشتر آشنا خواهید شد.

مواد اولیه مورداستفاده در تولید لوله پوش فیت چه مشخصاتی دارند؟

اصلی‌ترین ماده اولیه‌ای که در تولید لوله پوش فیت مورداستفاده قرار می‌گیرد، پلی‌پروپیلن است. یکی از مهم‌ترین خواص فیزیکی پلی‌پروپیلن آن است که در درازمدت ساختار خود را حفظ می‌کند و دچار پوسیدگی نمی‌شود. در اینجا لازم است تاکمی درباره پلی‌پروپیلن توضیح دهیم تا با خواص فیزیکی این ماده پلیمری بیشتر آشنا شوید.

پلی‌پروپیلن که با نام اختصاری PP شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین پلیمرهای دنیا است که برای نخستن بار در دهه 1950 در مقیاس آزمایشگاهی تولید شد. پلی‌پروپیلن ماده‌ای غیر سمی و بی‌بو است که در هنگام سوختن مانند شمع به قطرات ذوب‌شده تبدیل می‌شود و شعله‌های آن بدون دود است.

از ویژگی‌های پلی‌پروپیلن می‌توان به سبک بودن و چگالی کم، مقاومت کششی بالا، شفافیت بالا، بی‌رنگ بودن، مقاومت تخریبی در برابر استرس‌های محیطی، مقاومت در برابر اسید، باز و حلال‌ها، مقاومت دمایی بالا، سختی، هزینه پایین تولید در مقایسه با سایر ترموپلاستیک‌ها، استحکام مکانیکی خوب، بی‌بو و غیرسمی بودن، انحلال ناپذیر در آب، خواص خوب قالب‌گیری و عایق بودن اشاره نمود.

تراکم (PP) بین ۰.۸۹۵ تا ۰.۹۲ گرم در سانتی‌متر مربع است؛ بنابراین،PP پلاستیک کالا با کمترین چگالی است. با تراکم کمتر، می‌توان قطعات قالب‌گیری با وزن کمتر و قسمت‌های بیشتری از جرم خاص پلاستیک را تولید کرد. برخلاف پلی‌اتیلن‌، مناطق بلوری و آمورف فقط در تراکم آن‌ها کمی متفاوت است.

با این حال، چگالی پلی‌اتیلن می‌تواند به‌طور قابل توجهی با مواد پرکننده تغییر کند. پلی‌پروپیلن معمولاً سخت و انعطاف پذیر است‌، به خصوص هنگامی که با اتیلن کوپلیمر شود. از پلی‌پروپیلن به‌عنوان پلاستیک مهندسی استفاده می‌شود و می‌تواند با موادی مانند اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) رقابت کند. پلی‌پروپیلن ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است و مقاومت خوبی در برابر خستگی دارد.

امروزه تقاضا برای تولید پلی‌پروپیلن در جهان بسیار زیاد است. همچنین پلی‌پروپیلن‌ها یکی از محبوب‌ترین پلیمر‌های جهان به‌حساب می‌آید. خرید لوله پوش فیت که با پلی‌پروپیلن تولید می‌شوند، نیز بخش عمده‌ای از مصارف این ماده را در صنعت به خود اختصاص داده است.

شاید تنها نقطه‌ضعف لوله پوش فیت که با پلی‌پروپیلن ساخته می‌شود، هزینه بالاتر آن نسبت به لوله‌های پلیکا باشد که البته با توجه به اهمیت بحث سیستم فاضلاب و همچنین مزایای بسیار عالی لوله‌های پوش فیت، استفاده از آن‌ها امری مرسوم به شمار می‌رود.

سیستم پوش فیت به دلیل استفاده از نوعی خاص از پلی‌پروپیلن در برابر حرارت‌های بالا مقاوم بوده و منطبق با خواسته‌های استاندارد DIN 4102-B1 در شرایط آتش‌سوزی هم ایمن و خود اطفاء است.

پلی‌پروپیلن مورداستفاده در تولید سیستم پوش فیت هرگز دستخوش پوسیدگی نشده و از پایداری بسیار زیادی در برابر مواد شیمیایی موجود در فاضلاب‌ها برخوردار است به‌نحوی‌که pH های ۱۲-۲ را به‌راحتی تحمل نموده و با الزامات استانداردهای DIN 16934,DIN 6929 مطابقت کامل دارد.

انواع لوله پوش فیت

به‌طورکلی لوله‌کشی به کمک لوله پوش فیت به دو روش صورت می‌پذیرد. روش اول که بیشتر در ابتدای استفاده از این لوله‌ها مرسوم بود، سیستم پوش فیت معمولی نامیده می‌شود؛ اما در سال‌های اخیر سیستم جدیدی مبتنی بر لوله پوش فیت ابداع‌شده است که اصطلاحاً به نام سیستم پوش فیت کم‌صدا یا Pushfit true silent معروف شده است.

جریان فاضلاب داخل لوله‌ها به سبب سرعت حجم آن، امکان دارد سطحی از نویز و آلودگی صوتی را ایجاد کند. به کمک کامپاند جدیدی که در سیستم پوش فیت مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توان این آلودگی صوتی را تا سطح قابل‌توجهی کاهش داد.

به‌این‌ترتیب می‌توان انتقال نویز ناشی از سیستم فاضلاب به داخل ساختمان را تا حد قابل‌توجهی کاهش داد.

این مسئله بیشتر در ساختمان‌هایی اهمیت پیدا می‌کند که مسئله نویز در آن‌ها بسیار بااهمیت است. ازجمله این ساختمان‌ها می‌توان به آسایشگاه‌ها و همچنین استودیوهای ضبط‌صوت و موسیقی اشاره نمود. در ساختمان‌های ضبط صدا کوچک‌ترین نویز و آلودگی صوتی می‌تواند روی کیفیت کارها اثر منفی باقی بگذارد و به همین دلیل خرید لوله پوش فیت کم‌صدا در این ساختمان‌ها اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

سایر مقالات
مشخصات لوله آهنی

برای دستیابی به ویژگی حداکثر جذب صدا و برقرار نمودن محیطی آرام در درون ساختمان در این سیستم از فن‌آوری ساخت سه لایه‌ای استفاده‌شده و لایه‌ی میانی با توجه به استفاده از کامپاوند به‌عنوان عایقی قدرتمند در جذب صدا عمل می‌نماید. این تغییرات در مقایسه با سیستم معمولی پوش فیت موجب افزایش خصوصیات فیزیکی ازجمله مقاومت در برابر ضربه، حرارت و دوام بیشتر شده است.

مزایای استفاده از لوله پوش فیت

افزایش خرید لوله پوش فیت در سال‌های اخیر برای اجرای سیستم‌های فاضلاب ساختمانی، به مزایای بسیار خوبی است که این سیستم‌ها به ارمغان می‌آورند. در اینجا قصد داریم تا به‌صورت موردی به مزایای استفاده از لوله پوش فیت در سیستم فاضلاب بپردازیم:

1- به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی که مواد اولیه سازنده این لوله‌ها دارا هستند، می‌توان برای سال‌های طولانی روی کارکرد مفید و مؤثر این لوله‌ها حساب باز کرد.

2- درصورتی‌که از سیستم‌ لوله‌کشی پوش فیت کم‌صدا در اجرای پروژه‌ها استفاده شود، سروصدا و نویز ناشی جریان سیال در خطوط فاضلاب به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

3- وزن پایین و همچنین سهولت در جابجایی این لوله‌ها سبب می‌شود که کار نصب و اجرای آن‌ها در زمان کمی انجام بگیرد.

4- به دلیل خواص فیزیکی بسیار خوب لوله‌های پوش فیت،‌ کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری را در طول دوره کاربردشان دارند.

5- لوله‌کشی فاضلاب به کمک خرید لوله پوش فیت، هیچ‌گونه بار استاتیک و دینامیک خاصی را به فونداسیون سازه وارد نمی‌کند. این مسئله به دلیل وزن پایین لوله‌ها است.

6- منطبق بر استاندارد سازمان آتش‌نشانی، خطوط لوله‌کشی در ساختمان باید در برابر سطح خاصی از حریق،‌ مقاومت از خود نشان دهند. لوله‌های پوش فیت به‌خوبی دارای این مشخصه هستند.

7- همان‌طور که قبل اشاره کردیم، در اتصال این لوله‌ها نیازی به استفاده از چسب یا جوشکاری نیست. بلکه خود لوله‌ها دارای سوکت‌هایی هستند که در هنگام نصب، لوله‌های در آن جای می‌گیرند.

8- نوع اتصال لوله‌ها به یکدیگر باعث می‌شود که ازنظر آب‌بندی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارند. در ادامه در خصوص مسئله آب‌بندی این لوله‌ها مطالبی را ارائه می‌کنیم. همچنین لوله‌های پوش فیت پايدار هستند و با انقباض و انبساط، ازهم‌گسیخته نشده و مشکل آب‌بندی ندارند.

9- یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب لوله‌های پوش فیت قابلیت انطباق با سایر لوله‌ها و اتصالات سیستم‌های قدیمی نظیر لوله‌کشی پلیمری و آلیاژی است.

10- لوله‌های پوش فیت در سایزها و ابعاد استاندارد مختلف در بازار موجود هستند. این مسئله کار طراح سیستم‌های لوله‌کشی را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند با دست‌باز اقدام به انتخاب لوله‌ها بنماید.

معایب استفاده از لوله پوش فیت

در کنار مزایای اشاره‌شده که شما را برای خرید لوله پوش فیت ترغیب می‌کند، باید به چند مورد از معایب این لوله‌ها نیز اشاره‌کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید. این معایب عبارت‌اند از:

1- اگر صرف هزینه اولیه‌ای که برای خرید لوله لازم است صرف شود را در نظر بگیرید، قیمت خرید لوله پوش فیت بین 20 تا 30 درصد بیشتر از لوله پلیکا می‌شود؛ اما درصورتی‌که هزینه اتصالات چسبی و همچنین تعمیرات و نگهداری آینده را در نظر بگیرید، این مسئله کاملاً پوشش داده می‌شود.

2- این سیستم‌ها جدید هستند و باوجوداینکه در بسیاری از کشورها دنیا در حال استفاده از آن هستند اما هنوز در برخی پروژه‌ها در کشور ما اطمینان کافی نسبت به آن‌ها وجود ندارد که به نظر می‌رسد با گذر زمان این مشکل کاملاً مرتفع شود.
3- از بین رفتن تدریجی اورینگ های موجود در پوش فیت در اثر مرور زمان به علت اسیدی بودن مواد فاضلابی از دیگر معایب پوش فیت است که البته ازاین‌دست مشکلات در تمام سیستم‌های لوله‌کشی جایگزین نیز به‌وفور اتفاق می‌افتد و راه گریزی از آن در حال حاضر وجود ندارد.

چه تفاوتی بین لوله پوش فیت و پلیکا وجود دارد؟

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص خرید لوله پوش فیت باید در نظر داشته باشید، تفاوتی است که بین این لوله با لوله پلیکا وجود دارد. قبل از ابداع این نوع لوله‌ها، لوله‌های سیمانی یا فلزی برای احداث سیستم‌های فاضلاب ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گرفتند؛

اما در این سال‌های اخیر پلیکا توانسته‌اند با سرعتی بالا از رقیبان قبلی خود پیشی بگیرند و به یکی از مرسوم‌ترین انواع لوله‌های فاضلاب تبدیل شوند؛ اما به نظر می‌رسد لوله‌های جدیدتر پوش فیت نیز به‌واسطه خصوصیات منحصربه‌فرد خود، در این صنعت می‌توانند حرف زیادی برای گفتن داشته باشند و رقیبی جدی برای لوله‌های پلیکا محسوب شوند. در اینجا بهتر است به بررسی تفاوت‌هایی که میان این دو نوع لوله وجود دارد نیز اشاره‌کنیم.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های میان این دو نوع لوله در نحوه اجرا و نصب آن‌ها است. در اتصال لوله‌های پلیکا نیاز به‌نوعی چسب مخصوص است اما در لوله‌های پوش فیت صرفاً باید لوله‌ها را در ناحیه سوکتی‌شان با یکدیگر چفت نمود. این مسئله باعث می‌شود که سرعت اجرای لوله پوش فیت بسیار بیشتر از لوله پلیکا باشد. همچنین ازنظر آب‌بندی نیز به دلیل اورینگ‌های موجود در قسمت سوکتی، لوله‌های پوش فیت عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارند.

سایر مقالات
چند توصیه مهم برای اجرای سیستم فاضلاب پوش فیت

همواره در سیستم‌ لوله‌کشی نیاز است که از تعدادی بست برای مهار کردن لوله‌ها استفاده نمود. تعداد بست ‌های موردنیاز برای سیستم‌ لوله‌کشی پوش فیت بسیار بیشتر از لوله‌های پلیکا است. مسئله بعدی در خصوص قابلیت کاربری لوله‌ها است. لوله‌های پوش فیت دارای قابلیتی هستند که می‌توان آن‌ها را در کنار سایر لوله‌ها ازجمله‌ لوله‌های پلیکا و فلزی نیز مورداستفاده قرار داد درحالی‌که لوله‌های پلیکا را صرفاً می‌توان در مجاورت لوله‌های مشابه مورداستفاده قرار داد.

سطح داخلی صیقلی لوله‌‌های پوش فیت باعث می‌شود میزان ایجاد رسوب در آن‌ها به‌مراتب کمتر باشد که این مورد نیز یکی از مزایای مهم پوش فیت‌‌ها به شمار می‌آید؛ زیرا ایجاد رسوب در سیستم‌های لوله‌کشی یکی از چالش‌هایی است که هزینه تعمیر و نگهداری بعضاً سنگینی را به ما تحمیل می‌کند. به‌علاوه لوله‌‌های پوش فیت در برابر آتش‌سوزی نیز مقاوم هستند زیرا درواقع خود اطفا هستند. جنس مواد سازنده این لوله‌ها به نحوی است که باعث می‌شود در برابر حریق آسیبی نبینند.

مسئله مهم بعدی در خصوص اختلاف میان لوله‌های پلیکا و پوش فیت، بحث هزینه تمام‌شده خرید آن‌ها است. همان‌طور که اشاره کردیم، هزینه اولیه خرید لوله پوش فیت در مقایسه با لوله پلیکا حدود 20 تا 30 درصد بیشتر است؛ اما این هزینه اضافی به دلیل بی‌نیازی به چسب برای اتصال لوله‌ها و همچنین هزینه کمتر تعمیر و نگهداری سیستم لوله‌کشی پوش فیت در درازمدت جبران خواهد شد.

مجموعه این عوامل دست‌به‌دست هم داده است و باعث شده است که خرید لوله پوش فیت با رشد چشمگیری در سال‌های اخیر مواجه شود.

انواع اتصالات پوش فیت

تا اینجا بخشی از نکاتی که لازم است برای خرید لوله پوش فیت با آن‌ها آشنایی داشته باشید را مرور کردیم. در ادامه لازم است تا مقداری درباره اتصالات پوش فیت نیز بحث کنیم. به‌طورکلی 14 نوع اتصالات پوش فیت در حال حاضر در بازار موجود است که عبارت‌اند از:

بوشن و رابط پایه‌بلند پوش فیت

مان‌طور که می‌دانید لوله‌ها در شاخه‌هایی با طول معین تولید می‌شوند. در بسیاری از مواقع لازم است تا برای سیستم لوله‌کشی، لوله‌ها به یکدیگر متصل شوند. برای اتصال لوله‌ها با قطر یکسان و در یک راستا، از بوشن و رابط پایه‌بلند پوش فیت استفاده می‌شود. همچنین در فرآیند تعمیر و نگهداری سیستم‌های فاضلاب پوش فیت نیز از رابط‌های پایه‌بلند متناسب با طول سوکت استفاده می‌شود.

 بست لوله پوش فیت

یکی دیگر از اتصالات پوش فیت است که برای مهار لوله‌ها و جلوگیری از حرکت آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. متناسب باحالت چیدمان لوله‌های پوش فیت، بسط‌های دیواری، سقفی و رایزری در بازار موجود هستند.

 تبدیل خارج از مرکز پوش فیت

گاهی اوقات پیش می‌آید که در سیستم لوله‌کشی نیاز به اتصال دو لوله با سایزهای مختلف به یکدیگر وجود دارد. در این مواقع از تبدیل‌ها استفاده می‌شود. منظور از تبدیل خارج از مرکز، این است که مرکز سطح مقطع یک‌طرف اتصال با طرف دیگر روی یکدیگر منطبق نیستند. برای اتصال لوله‌ها با سایزهای مختلف که در یک‌جهت تعبیه می‌شوند، می‌توان از این تبدیل استفاده نمود.

 سیفون پوش فیت

استفاده از سیفون در شبکه فاضلاب ساختمان، یک امر ضروری است؛ و باید تا حد امکان در نزدیک‌ترین محل به هر یک از وسایل بهداشتی و همچنین در مجرای تخلیه فاضلاب منازل قبل از ورود به شبکه فاضلاب شهری نصب شود. در شبکه لوله‌کشی فاضلاب، سیفون همراه با مایع درون آن، وسیله‌ای است که برای جلوگیری از ورود هوای نامطبوع و خطرناک داخل شبکه فاضلاب به فضای داخل ساختمان استفاده می‌شود.

زانویی پوش فیت

همان‌طور که می‌دانید نقش زانویی‌ها به‌عنوان یک اتصال رایج در سیستم‌های لوله‌کشی، تغییر جهت جریان است. زانویی‌های پوش فیت، در زوایای 45 تا 87 درجه تولید می‌شوند. به‌عنوان‌مثال نوعی از این زانویی‌ها هستند که برای ارتباط بین لوله ظرف‌شویی و فاضلاب باید در قسمت انتهای لوله مورداستفاده قرار داد.

مچنین برخی دیگر از انواع زانویی‌ها هستند که دارای ونت بوده و بخش از جریان سیال را از مسیر ونت خارج می‌کنند. این زانویی‌ها در دو نوع 87 درجه و 45 درجه تولید و روانه بازار می‌شوند. زانویی‌های 45 درجه در مواقعی استفاده می‌شوند که نیاز به خروج جریان سیال با سرعت بالاتری داریم.

سه‌راهی پوش فیت

نوع دیگری از اتصالات مرسوم در سیستم‌های لوله‌کشی، سه‌راهی‌ها هستند. هرگاه نیاز باشد تا از یک مسیر سیال انشعاب گرفته شود، می‌توان از سه‌راهی‌ها استفاده نمود. درصورتی‌که سایز لوله اصلی و انشعابی با یکدیگر برابر باشند، از سه‌راهی معادل استفاده می‌شود؛ اما گاهی اوقات ممکن است سایز لوله اصلی و انشعابی باهم متمایز باشد. در این شرایط از سه‌راهی تبدیلی استفاده می‌شود.

سایر مقالات
خرید لوله و اتصالات ساختمانی

انشعابات دوبل پوش فیت

در انشعابات و اتصال لوله‌های جمع‌آوری‌کننده فاضلاب در رایزر یکسان، با اندازه معادل از این اتصالات استفاده می‌شود.

 درپوش پوش فیت

نوع دیگری از اتصالات که برای مسدود کردن انتهای لوله‌های یک مسیر مورداستفاده قرار می‌گیرند، به نام درپوش پوش فیت شناخته می‌شوند. پس از انجام لوله‌کشی، لازم است کلیه اتصال‌های مربوط به وسایل بهداشتی توسط درپوش‌ها پوشانده می‌شود. پس از انجام تست سیستم لوله‌کشی و تا قبل از نصب وسایل بهداشتی، مجاز به باز کردن درپوش‌ها نیستیم.

دریچه بازدید پوش فیت

در مسیر سیستم‌های لوله‌کشی باید دریچه‌هایی تعبیه شوند تا درصورتی‌که جریان سیال دچار اختلال شد، از آن‌ها برای بازدید عبور سیال استفاده کنیم. همچنین گاهی اوقات می‌توان گرفتگی جزئی که در مسیر سیال در لوله به وجود آمده است را به کمک این اتصالات برطرف نمود.

در هنگام خرید لوله پوش فیت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسیاری از مطالبی را که برای خرید لوله پوش فیت باید مدنظر قرار دهید را تا اینجای مقاله مطالعه کردید. در نظر داشته باشید که پیش از خرید لوله پوش فیت برای سیستم‌های فاضلاب ساختمانی حتماً پس از محاسبات لازم برای طراحی سیستم فاضلاب، میزان بودجه و هزینه‌ای که قصد دارید برای این کار صرف کنید را ارزیابی نمایید تا دچار مشکل در تأمین هزینه‌ها نشوید.

با توجه به مقایسه‌ای که بین لوله پوش فیت و پلیکا انجام دادیم، به نظر می‌رسد که استفاده از لوله‌های پوش فیت برای اجرای سیستم فاضلاب ساختمان‌ها گزینه مناسب‌تری به نظر برسد و در آینده نیز تقریباً تمام ساختمان‌ها با این سیستم‌های لوله‌کشی تجهیز خواهند شد.

مسئله مهم بعدی که در خرید لوله پوش فیت باید مدنظر داشته باشید، مسئله کاهش نویز و صدای ناشی از جریان سیال در سیستم لوله‌کشی فاضلاب است. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از لوله‌های پوش فیت کم‌صدا یا سایلنت استفاده کنید که میزان نویز کمتری از سیستم فاضلاب به سایر بخش‌های ساختمان منتقل شود.

حتماً قبل از خرید لوله پوش فیت با تعدادی کارشناس خبره و ماهر در زمینه اجرای سیستم‌های فاضلاب مشورت نمایید و پس از تائید آن‌ها اقدام به تهیه محصولات با برند موردنظر خود نمایید.

برندهای لوله پوش فیت موجود در بازرگانی کشیشی

بازرگانی کشیشی با گردآوردن محصولات لوله‌های پوش فیت دو برند مطرح کار شما عزیزان را برای خرید لوله پوش فیت تا حدود زیادی آسان کرده است. دو برند مشهور تولیدکننده لوله پوش فیت که محصولاتشان در فروشگاه بازرگانی کشیشی در دسترس شما عزیزان است، عبارت‌اند از:

 پوش فیت نیوفلکس

پس از لوله‌هاي فاضلابي پلیکا و محدودیت‌ها و مشكلاتي كه در كاربرد و اجراي آن‌ها وجود داشت، نسل جديد لوله‌هاي فاضلابي پوش فيت با استفاده از مواد پلی‌پروپیلن (PP) جايگاه خود را در ساخت لوله و اتصالات فاضلابي به‌خوبی باز كرد.

كنولوژي پيشرفته‌اي كه در ساخت پوش فيت به‌کاررفته است، سيستمي مطمئن و ايمن را در اختيار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. لوله و اتصالات پوش فيت نيوفلكس كه از توليدات مجموعه گیتی‌ پسند است، هم‌اکنون تا اندازه ۱۶۰ ميلي‌متر توليد می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان عزیز در بازار قرار می‌گیرد. این شرکت فعالیت خود را از سال 1388 در کشور ما آغاز کرده است و محصولات لوله پوش فیت خود را با ضمانت ده‌ساله عرضه می‌کند.

 پوش فیت پلیران

شرکت پلیران اتصال فعالیت خود را از سال 1350 در ساخت لوله و اتصالات پلیمری در کشور آغاز کرده‌است. شرکت پلی ران اتصال که مبانی مدیریت کیفیت و فرآیندهای تولید آن بر اساس استاندارد بین‌المللی iso9001-2000 طرح‌ریزی‌شده است،

لاوه بر تولیدات قبلی خود، اکنون با استفاده از مدرن‌ترین طراحی موجود در ساخت نسل جدیدی از لوله و اتصالات فاضلابی، سیستم پوش فیت پلیران را معرفی و ارائه کرده است. محصولات پوش فیت این شرکت را نیز می‌توانید از بازرگانی کشیشی تهیه نمایید.

استعلام قیمت خرید لوله پوش فیت به‌صورت آنلاین در بازرگانی کشیشی

با توجه به قیمت‌های نوسانی که در این سال‌ها بر بسیاری از بازارها در کشور ما حاکم شده است، ارائه قیمت محصولات به‌صورت آنلاین کار دشواری است که همکاران پرتلاش ما در مجموعه بازرگانی کشیشی این مهم را به انجام رسانده‌اند و برای آسایش خاطر شما مشتریان بزرگوار، قیمت تمامی محصولات موجود را به‌صورت آنلاین در اختیار شما عزیزان قرار داده‌اند. شما بزرگواران می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات دو برند پوش فیت پلیران و پوش فیت نیوفلکس، از قیمت خرید لوله پوش فیت و اتصالات آن اطلاع حاصل نمایید. همچنین برای کسب آگاهی بیشتر و گرفتن مشاوره برای خرید محصولات پوش فیت، می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش بازرگانی کشیشی تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات