با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

در بین مواد پلیمری مختلفی که در تولید انواع لوله‌ها و اتصالات مورداستفاده قرار می‌گیرند، پی وی سی یا پلی وینیل کلرید به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مواد به شمار می‌رود. لوله‌های پی وی سی که نام دیگر آن‌ها لوله پلیکا است، قابلیت‌های بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. همین مسئله موجب شده است که مصرف این دسته از لوله‌ها و اتصالات در صنایع مختلف و به‌ویژه صنعت ساختمان‌سازی رایج باشد. در حال حاضر بسیاری از خطوط لوله‌کشی در ساختمان‌ها با لوله‌های پلیکا اجرا می‌شوند. تولیدکنندگان زیادی نیز در کشور در حال تولید لوله پلیکا هستند که محصولات آن‌ها علاوه بر مصرف داخلی به برخی از کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود. در ادامه ابتدا به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای لوله پلیکا پرداخته و در ادامه به معرفی برترین برندهای لوله پلیکا در ایران می‌پردازیم.

لوله پلیکا چیست؟

زمان زیادی از استفاده مواد پلیمری در تولید لوله در سطح دنیا سپری نشده است. لوله‌های اولیه‌ای که به‌واسطه مواد پلیمری تولید می‌شدند، دارای نقاط ضعف ساختاری بودن که موجب می‌شد استفاده از آن‌ها چندان با استقبال مواجه نشود. در همین راستا تولیدکنندگان لوله‌های پلیمری با ایجاد تغییراتی در فرآیند تولید لوله پلیمری و همچنین استفاده از مواد اولیه جدیدتر در تولید این دسته از لوله‌ها، کیفیت لوله‌ها را ارتقا بخشیدند. در همین راستا توجهات مصرف‌کنندگان به این دسته از لوله‌ها جلب شد.

بیشتر بخوانید : خرید لوله و اتصالات

یکی از برترین انواع لوله‌های پلیمری که در سال‌های قبل ابداع‌شده است، لوله پلیکا است. این دسته از لوله‌ها به سبب خواص فیزیکی و شیمیایی نسبتاً مطلوبی که دارند، بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. برندهای برتر لوله پلیکا در کشور ما تولیدات بسیار خوب و باکیفیتی را روانه بازار می‌کنند. به دلیل وجود مواد اولیه باکیفیت در کشور ما قیمت لوله‌های پلیکا نیز مقرون‌به‌صرفه است که در ادامه بیشتر در این زمینه بحث خواهیم کرد.

با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

به‌طورکلی اصلی‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات لوله‌های پی وی سی یا پلیکا را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

نصب سریع و آسان

لوله‌های پلیکا در مقایسه با بسیاری دیگر از لوله‌های فلزی بسیار راحت‌تر نصب می‌شوند؛ چراکه در عمل نیاز به استفاده از تجهیزات خاصی برای نصب کردن این دسته از لوله‌ها و اتصالات وجود ندارد. برای اتصال لوله‌ها و اتصالات پلیکا معمولاً از نوعی چسب مخصوص استفاده می‌شود و نیازی به جوشکاری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : خرید لوله پوش فیت

مقاومت بالا در برابر انواع مواد شیمیایی

در ادامه بحث برندهای برتر لوله پلیکا به مسئله مقاومت بالای لوله پلیکا در برابر مواد شیمیایی می‌پردازیم. لوله‌های پلیکا در مقابل بسیاری از مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارند. همین مسئله موجب شده است که در اجرای خطوط لوله‌کشی فاضلاب و جمع‌آوری آب باران از این دسته از لوله‌ها به‌وفور استفاده شود.

سایر مقالات
انواع شیرآلات صنعت آب و فاضلاب

تغییر طولی کم با تغییرات دما

انبساط طولی به پدیده‌ای گفته می‌شود که طی آن به دلیل کاهش یا افزایش دما، طول لوله تغییر می‌کند. در لوله‌های فلزی اهمیت این مسئله بسیار بالا است و متناسب با این محدودیت باید ملاحظات جدی در طراحی و اجرای خطوط در نظر گرفت. اما در لوله پلیکا حساسیت این مسئله به‌مراتب کمتر است و تغییرات طولی محدود این لوله‌ها آسیب‌زا نیست.

بیشتر بخوانید : خرید لوله پلیکا

عایق حرارتی مناسب

برندهای برتر لوله پلیکا در کشور لوله‌های بسیار باکیفیتی ازنظر عایق حرارتی بودن آن‌ها تولید می‌کنند. لوله‌های پلیکا تقریباً نقش عایق حرارتی را ایفا می‌کنند و میزان انتقال حرارت از این لوله‌ها به محیط به‌مراتب کمتر از سایر لوله‌های فلزی است. درنتیجه میزان اتلاف انرژی سیال عبوری از آن‌ها پایین است.

با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

تشکیل رسوب بسیار کم

تشکیل رسوب در لوله‌ها موجب می‌شود که عملاً بخشی از مسیر عبور جریان سیال مسدود شود. بنابراین برای جلوگیری از هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری ناشی از رسوب باید از لوله‌هایی استفاده کرد که مانع از جمع شدن رسوب می‌شوند. لوله‌های پلیکا دارای این مزیت هستند.

بیشتر بخوانید : خرید لوله آهنی

پایداری ابعادی عالی

لوله‌های پلیکا تولیدشده توسط برندهای برتر لوله پلیکا از پایداری ابعادی خوبی برخوردار هستند و این مسئله موجب می‌شود شکل ظاهری خود را درگذر زمان حفظ کنند. همچنین این دسته از لوله‌ها به‌هیچ‌عنوان با سیال عبوری از داخلشان وارد واکنش نمی‌شوند. درنتیجه طعم و رنگ آب عبوری از آن‌ها تغییر نمی‌کند.

انعطاف‌پذیری و چغرمگی مناسب

این دسته از لوله‌ها در مقایسه با لوله‌های فلزی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند. به‌علاوه مقاومت در برابر ضربه لوله‌های پلیکا نیز بالا است و این مسئله موجب افزایش ایمنی خطوط لوله‌کشی در زمان وقوع بلایایی مانند سیل و زلزله است.

کاربرد و مزایای لوله پلیکا

با ویژگی‌های بسیار خوب لوله‌های پلیکا آشنا شدیم. در ادامه بحث از برندهای برتر لوله پلیکا نوبت به بحث از مزایا و کاربردهای این دسته از لوله‌ها می‌رسد. کاربرد و مزایای لوله پلیکا با توجه به خصوصیات مناسب این دسته از لوله‌ها موجب شده است که استفاده از آن‌ها به‌مراتب افزایش پیدا کند. درنتیجه مهم‌ترین موارد استفاده این لوله‌ها عبارت‌اند از:

سایر مقالات
خرید لوله پلیکا

– آب‌رسانی در ساختمان‌ها

– سیستم فاضلاب ساختمانی و شهری

– جمع‌آوری و تخلیه آب باران

– آبیاری تحت‌فشار

– محافظت و انتقال کابل‌ها و سیم‌های خطوط تأسیسات الکتریکی

برندهای برتر لوله پلیکا

در این قسمت به معرفی برندهای برتر لوله پلیکا در کشور می‌پردازیم. باید توجه داشت که سابقه تولید لوله پلیکا و اتصالات پی‌وی‌سی به بیش از 40 سال در کشور ما می‌رسد. در طول این سال‌ها گروه زیادی از فعالان صنعتی وارد عرصه تولید لوله پلیکا شده‌اند. در ادامه به معرفی هشت مورد از برندهای برتر لوله پلیکا می‌پردازیم.

بیشتر بخوانبد : خرید شیرآلات

پلیمر یاس گلپایگان

یکی از شرکت‌هایی که در حال حاضر در ردیف برندهای برتر لوله پلیکا در کشور شناخته می‌شود، شرکت پلیمر یاس گلپایگان است. این شرکت در سال 1385 در کشور و استان مرکزی شروع به کارکرده است و در حال حاضر مصرف‌کنندگان زیادی در بازار از محصولات این برند استفاده می‌کنند. در طول سال‌های گذشته این شرکت موفق به اخذ بسیاری از گواهینامه‌های استاندارد ایرانی و بین‌المللی ازجمله گواهینامه استاندارد ملی ایران به شماره 9119 برای لوله‌های فاضلابی، گواهینامه استاندارد ملی ایران به شماره 1-12142 برای لوله‌های ناودانی، گواهینامه استاندارد CE اروپا،  گواهینامه بین‌المللی ISO9001:2015 ، گواهینامه بین‌المللی ISO 14001:201 ، گواهینامه فنی ساختمان از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و … شده است. مجموعه‌ای این گواهینامه‌ها نشان‌دهنده اعتبار بالای تولیدات این شرکت است.

با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

شرکت پلیمر یاش گلپایگان به‌عنوان تولیدکننده انواع لوله‌ها و اتصالات پلیکا ازجمله لوله‌های تحت‌فشار چسبی، فاضلابی چسبی، ناودانی، لوله‌های عبور کابل الکتریکی و اتصالات درپوش، تبدیل غیر هم‌مرکز، زانویی، سه‌راهی، کوپلینگ و … شناخته می‌شود.

نشانی کارخانه: استان مرکزی، شهرستان خمین، شهرک صنعتی خمین، فاز ۴، خیابان تلاشگران توسعه ۳، شرکت پلیمر یاس پلیمر گلپایگان

بیشتر بخوانید : لوله پلیمری چیست و چه کاربدهایی دارد؟

وینو پلاستیک

شرکت وینوپلاستیک به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع لوله پلیمری در سطح کشور شناخته می‌شود که در سطح خاورمیانه نیز محصولات این شرکت به‌وفور مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت به‌عنوان صادرکننده بزرگ کشور درزمینهٔ لوله و اتصالات پی‌وی‌سی شناخته می‌شود و کیفیت بالای محصولات آن مورد تأیید بسیاری از کارشناسان متخصص این حوزه است. همچنین وینوپلاستیک در ردیف قدیمی‌ترین برندهای برتر لوله پلیکا در کشور به شمار می‌رود که از سال 1358 شروع به کارکرده است.

یکی از مزایای محصولات شرکت وینوپلاستیک، تنوع بالای سایز محصولات این شرکت است که گستره‌ای به‌اندازه 16 تا 1200 میلی‌متر را شامل می‌شود. این شرکت باگذشت سال‌ها و با اندوختن کوله باری از دانش و تجربه توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانجات تولیدی لوله و اتصالات پی‌وی‌سی کشور منطبق بر آخرین استانداردهای بین‌المللی تبدیل شود و در زمینی به وسعت 40000 مترمربع در حال حاضر در استان البرز مشغول به کار است.

سایر مقالات
11 مورد از نکات مهم خرید لوله آهنی

نشانی کارخانه: استان البرز، کمال شهر، رضوانیه، خیابان بیستم، پلاک 21

با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

تهران اتصالات

شرکت تهران اتصالات را به‌عنوان قدیمی‌ترین برند فعال در کشور درزمینهٔ تولید لوله‌ها و اتصالات پلیمری می‌شناسند که در سال 1356 فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرده است. یکی از پروژه‌های اصلی و عظیمی که توسط این شرکت به‌خوبی تأمین کالا شد، پروژه بزرگ مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم بود که شرکت تهران اتصالات تمام لوله‌های پلیکا موردنیاز برای مسکن‌های مهر در سراسر کشور را تولید نمود. تنوع و کیفیت بالای محصولات برند تهران اتصالات در حال حاضر موجب شده است که در ردیف برندهای برتر لوله پلیکا در سطح کشور قرار بگیرد. محصولات برند تهران اتصالات دارای استاندارد EN 1329 از کشور انگلستان است که موجب شده اعتبار آن‌ها در نزد مصرف‌کنندگان ارتقا پیدا کند.

آدرس کارخانه: تهران، بزرگراه فتح، خیابان فتح 17، خیابان ایثار 4، پلاک 34

بیشتر بخوانید : نکات مهم برای خرید لوله نیوپایپ را بشناسید

لاوین پلاست

شرکت لاوین پلاست به‌عنوان یکی از جدیدترین برندهای برتر لوله پلیکا در کشور شناخته می‌شود که در سال 1395 در استان کرمانشان فعالیت خود را آغاز نموده است. لاوین پلاست را به سبب نوآوری‌هایی که در تولید لوله پلیکا اعمال کرده است، می‌شناسند. این شرکت به‌عنوان نخستین تولیدکننده لوله‌های پلیکا سه لایه شناخته می‌شود که در نوع خود از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. مقاومت این لوله‌های سه‌لایه در برابر آتش، خوردگی و مواد شیمیایی بسیار بیشتری از لوله‌های پلیکا معمولی است.

محصولات لاوین پلاست در کاربردهای مختلف ازجمله شبکه فاضلاب ساختمانی، فاضلاب شهری، شبکه مخابراتی، شبکه هواکش، لوله‌های زهکشی و لوله‌های فنی و مهندسی بر اساس استانداردهای اروپایی و ملی تولید می‌گردد.

آدرس کارخانه: کرمانشاه، شهرک صنعتی فرامان،‌شرکت لاوین پلاست بیستون

با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

لوله پی‌وی‌سی سمنان

شرکت لوله پی‌وی‌سی سمنان در سال 1370 فعالیت خود را درزمینهٔ تولید لوله پلیکا و لوله پلی‌اتیلن در استان سمنان آغاز نمود. مدیران این شرکت نیز با تدابیر خود موفق به اخذ تأییدیه‌های داخلی و بین‌المللی برای محصولات کارخانه خود شده‌اند. لوله پلیکا در این شرکت در سه وزن معمولی‌، نیمه قوی، قوی موجود تولید می‌شود. مواد تشکیل دهند از مواد نو پتروشیمی است که در برابر حرارت و شعله‌ور شدن مقاوم هستند. تمام لوله‌های پلیکار در این شرکت به‌وسیله ماشین‌آلات milacrom و clnchnnati تولید می‌گردد.

سایر مقالات
آشنایی با لوله سفید شاخه‌ای و کاربردهای آن‌ها

بیشتر بخوانید : تاسیسات ساختمانی و انواع آن

آدرس دفتر کارخانه: تهران، بزرگراه آیت‌الله سعيدي، چهاردانگه، خيابان حاجي احمد، خیابان حبيبي عدل شرقي، پلاك ٧٧، واحد ٢

تک‌ ستاره گلپایگان

شرکت تک‌ستاره گلپایگان در سال 1389 درزمینهٔ تولید لوله و اتصالات پی‌وی‌سی و همچنین پلی‌اتیلن تأسیس شد. اکنون کارخانه تک‌ستاره گلپایگان با بیش از 60000 مترمربع مساحت، واقع در شهرک صنعتی گلپایگان به‌عنوان یکی از برندهای برتر لوله پلیکا در کشور شناخته می‌شود.

آدرس کارخانه: اصفهان، گلپایگان، شهرک صنعتی، بلوار صنعت، شرکت تک‌ستاره گلپایگان

با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شوید

پلیمر گلپایگان

شرکت پلیمر گلپایگان نیز به‌عنوان یکی از برندهای برتد لوله پلیکا در کشور به شمار می‌رود که فعالیت خود را در سال 1360 در کشور آغاز کرده است.این شرکت در حال حاضر با استفاده از کادر مجرب دارای تولیداتی متنوع در سیستم آب‌رسانی و فاضلاب شهری‌، سیستم فاضلاب و هواکش ساختمان‌، سیستم آبیاری تحت‌فشار ، انتقال کابل‌های برق و مخابرات و لوله‌های جدار چاه را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید : لوله پلیکا فشارقوی

آدرس کارخانه: گلپایگان ، شهرک صنعتی ، صندوق پستی ۱۶۱

خرید لوله پلیکا از فروشگاه اینترنتی بازرگانی کشیشی

با توجه به مزایا و قابلیت‌های بسیار خوبی که لوله‌های پلیکا دارند، تقریباً در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی از این دسته از لوله‌ها استفاده می‌شود. همچنین قیمت لوله پلیکا در مقایسه با انواع لوله‌های فلزی و پوش فیت به‌مراتب ارزان‌تر است. بازرگانی کشیشی باسابقه حدود نیم‌قرن فعالیت در عرصه تأسیسات مکانیکی در سطح کشور به‌عنوان یکی از برترین مجموعه‌های عرضه‌کننده انواع لوله‌ها و اتصالات به شمار می‌رود. در همین راستا محصولات برندهای برتر لوله پلیکا در سطح کشور ازجمله شرکت پلیمر گلپایگان و پلیمر یاس گلپایگان در بازرگانی کشیش گردآوری‌شده است که شما عزیزان می‌توانید ضمن مراجعه به صفحه مرتبط با محصولات این برندها در سایت فروشگاه بازرگانی کشیشی، تنوع محصولات و قیمت انواع آن‌ها را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید و نسبت به خرید محصول موردنظر خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : شیرگازی و شیر قفلی

کلام پایانی 

در این مقاله با برندهای برتر لوله پلیکا در ایران آشنا شدیم. کیفیت تولیدات شرکت‌های ایرانی کاملاً مطلوب بوده به‌طوری‌که علاوه بر بازار داخلی، بسیاری از کشورهای همسایه نیز به‌عنوان مشتری این محصولات به شمار می‌روند. در همین راستا درصورتی‌که برای خرید لوله پلیکا نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی و مشاوره فروش بازرگانی کشیشی تماس حاصل کنید و سپس نسبت به سفارش محصول موردنظر خود اقدام نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات